tisdag 30 juni 2009

nära ögat?

Jag har klippte mig på skolavslutningsdagen... Det tråkiga var ju att jag klippte bort det ljusa från förra sommaren och från förra gången jag gjorde slingor! I dag gjorde vi något åt det, jag och Anna. Mest Anna faktiskt, hon är en fena på det här med att göra slingor! För att det skulle gå lite snabbare ville Anna ta folie på huvudet medan medlet verkade. Tyvärr hade jag ingen folie så vi använde en plastpåse istället. Där sitter vi i godan ro vid köksbordet och väntar....Plötsligt reser sig anna upp tar av plastpåsen för att kolla slingorna och utbrister: "Snabba dig, vi tar bort det nu!" Jag stressar in på toaletten och Anna är märkbart stressad. Hon hävdar att håret var jätte-varmt. "Det nästan kokar!" hävdar hon. (lite överdrivet tror jag...) Anna är jätte-orolig att håret ska ramla av eller gå av, men som tur var sitter det där det sitter! Skönt för jag tror inte att jag klär i Sinead O´Connor frisyr- HAHA!

Ha det gott, lovar härmed att jag ska vara flitigare att skriva!

2 kommentarer:

  1. Hej på dig kära Sofie!
    Jag säger bara VARMT!!!!!!!!!! ditt hår var verkligen varmt, jag reagerade på att det ångade från hålen jag gjorde i plastpåsen och var tvungen att kolla, hade vi väntat lite till hade det nog bränt av ditt hår, men som tur är har ju jag en häxperuk som du hade fått låna ;)
    Jag ser fram emot flitigare inlägg från dig ;)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att man fick veta det, ska slinga mig idag.Fast Anna-karin vet nog hur man gör bäst.
    Det är alltid kul att göra lite nytt med håret, nu färgar ju jag ganska ofta själv då men det är ju för att dölja mina små grå.

    SvaraRadera