tisdag 8 september 2009

Usch, vad pinsamt!

I hembrevet förra veckan kunde jag läsa att det är dags för föräldramöte. 2:an och 3:an ska ha samtidigt på tisdagen den 15 september! Jag kollar min almanacka och ser att jag har avdelningsmöte denna dag. Pratar med Håkan och vi bestämde oss för att ha det i dag istället. Jag kommer hem efter mötet, då sitter Felix och Kevin och spelar dator. När jag kommer ut i köket igen är Kevin borta, jag frågar Felix var Kevin tog vägen. "Han gick hem för hans mamma skulle på föräldramöte." säger Felix. Min hjärna börjar genast gå på högvarv.... Springer och hämtar min almanacka- jo, där har jag skrivit att det är först nästa vecka! Stressen bara tilltar... Jag ringer till Anna, för är det föräldramöte så är ju hon där. Lucas svarar att "mamma är och pratar med gamla tanter"! F-n! Hur kunde jag skriva så fel i almanackan. Jag ringer för säkerhetsskull till Åsa också som har en Amanda i samma klass. Amanda svarar och säger "Hon är på föräldramöte, varför är inte du där?" Slänger på luren fort som attan. Skriker osammanhängande till Felix att jag åker upp till skolan. Stresshalten i mitt blod stiger som en febertermometer!!! Slänger in mig i Mackans jobb-bil och ser i ögonvrån hur Felix med öppen mun står i dörren och tittar (Mackan och Rasmus är på pizzerian och handlar mat, så hungrig är jag också!) Parkerar bilen jätte-dumt vid tappen och springer in på skolgården... Inga föräldrar i 2:ans klassrum... Inga föräldrar i 3:ans klassrum... De är nog i matsalen. Ja här ligger en dörrmatta i dörren så den inte ska låsa sig! Nehe. Tomt i matsalen. Mmmm, det luktar kaffe och jag hör röster. Var kommer det ifrån? Det kommer från övervåningen. Konstigt, hur får alla plats i personalrummet? Jag går upp och öppnar dörren...

Där sitter rektorn och kanske 5 föräldrar! Då inser jag: Föräldraråd! "Ursäkta!" harklar jag ur mig "Föräldramötet är nästa vecka va!?" De nickar och ser bistra ut. "Det var Amanda som lurade hit mig..." säger jag och tittar på Åsa. (skyller på ett litet barn- ush!) Sen vänder jag på klacken och åker hem för att äta pizza med min familj!

4 kommentarer:

  1. Obetalbart Sofie! Jag lider med dig! Men så underbart att du bjuder på det. Jag älskar personer med självdistans. Och jag blir så glad när fler än jag tar fel på dagar och tider, fast man egentligen VET och till och med skrivit upp i almanackan. Fortsätt att vara underbara du! =)

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...........gud vad du är rolig. Nu har jag skrattat för hela veckan.
    Tänk vad fel det kan bli! ja, jag pratade med tanter fast på Lotta Holtmanns me&i party....

    Kunde du njuta av pizzan eller var du så uppjagad ?????
    Det är just detta som gör att jag tycker så mycket om dig, du är verkligen underbar, hihi..

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Du är så hjärtligt välkommen i min Oj-klubb, då är det helt ok att göra så här. Alla bara vet att plötsligt så händer det och man utbrister ett stort eller litet >OJ

    SvaraRadera