måndag 5 juli 2010

Nära döden upplevelse...

I helgen var vi i stugan. Barnens farbror Emil brukar ofta ha med sig roliga saker åt killarna. Nu hade han med sig hastighetsmätare till cyklarna som genast monterades. De cyklade lite på grusvägarna vid stugan och det gick väl bra. Vi åkte hem på söndag förmiddag. Rasmus gick till en kompis och jag satt ute på framsidan och läste. Felix tog cykeln och åkte iväg. Rätt var det var hörde jag skrik. Jag tittade upp från boken och tyckte att det lät som Felix. Jag gick mot ljudet och mötte Felix och en granne. Grannen var uppenbart tagen av händelsen och såg aningen skärrad ut. Felix skrek i högan sky. Mellan skriken säger Felix " Jag körde bara i 29 km/h!" Herregud! 29 km/h rakt in i ett träd! Kunde gått riktigt illa! Som tur var klarade han sig med skrapsår och blåmärken.

I dag har vi varit på sommarland. Vi misstänkte att det skulle vara lite folk där idag, eftersom högsäsongen startade i dag. Mycket riktigt! Vi har glassat runt i parken och åkt så mycket vi orkat. Enda stället det var lång och seg kö, var till hamburgerhaket i västernstaden.

När vi kom hem från en mysig dag på sommarland, var det bara att åka vidare till Lerdala där Mackan skulle spela fotboll. Det var mycket roligt att se ett gäng otränade killar som leker på en fotbollsplan. Timmersdala vann med 8-7... eller var det 7-6? Nu kommer jag plötsligt inte ihåg!

Ha det gott i sommarvärmen alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar