lördag 10 juli 2010

Närkontakt...

...med en grävling! I natt när vi åkte hem från att ha hälsat på Marcus kusin Andreas med familj, hade vi oturen att köra på en stor grävling. Han dök upp från ingenstans och lade sig stilla mitt på vägen. Jag hann bara nudda bromspedalen, veja var inget att tänka på eftersom det är vajerräcken på bägge sidor och dessutom låg det en bil bakom. Det var bara att åka rakt på honom. Herregud vad han var hård! Vi satt i bilen och dividerade om hur stora skador det kunde ha blivit på stackars audin. Mackan kom fram till att det troligtvis var ganska "bra" att vi ändå tog den mitt på bilen. Det hade nog gått sönder fler saker om man tagit den på ena sidan. Väl hemma gick vi och tittade och då insåg vi att vi tappat ett galler som sitter längst fram på bilen. Annars såg allt bra ut, vad Mackan kunde se då! Tyvärr gick han ut på nätet för att hittta reservdel men utan resultat.

När jag kom upp i dag låg det en lapp på bordet: "God morgon. Kommer strax, skall se om jag hittar grillen till bilen! /Mackan" Han har varit borta en bra stund nu. Hoppas att han inte blir attackerad av en otäck grävling!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar