torsdag 13 augusti 2009

Fler sjukdomar?

Ja, vad ska man säga. Jag har ju en liten ovana att tro att mina barn har konstiga (allvarliga) sjukdomar... Men det har ju varit ganska lugnt på den fronten ett tag. Jag tror inte att de tillskrivits något dödligt sedan jag trodde att Felix hade tumör bakom ögat och det var nog i julas tror jag! (Givetvis var det inget!) Men det är så här att Rasmus har en leverfläck i hårbotten på sin högra sida. Marcus kommenterade det häromdagen och han tyckte att den blivit större. Jag tittade på den och kanske... lite större. I övrigt är den jämn och fin i kanterna, ljus brun och inte utbuktande. Jag tänkte att det kanske är bäst att jag ringer till vårdcentralen. Det gjorde jag i dag och hon utbrister. "DET MÅSTE VI GENAST TITTA PÅ!" Herregud! tänkte jag. "Växer den fort!" undrar hon sen. Det tror jag inte.... "Du får en tid nästa vecka för då är klinikchefen här och han är jätte-duktig på att göra bedömningar på leverfläckar!" Ja, tack då.

När jag la på luren har samma gamla rädsla om ond bråd död infunnit sig... Fan också. En hel vecka måste jag vänta tills klinikchefen kollat och bedömt en prick på mitt barns huvud!!! Jag tror jag ger honom lite extra av mineraldrinken ikväll, det är ju bra när kroppen ska återhämta sig från sjukdomar. Kanske har han botat sig själv tills på torsdag!

Håll tummarna att det inte är nåt!

1 kommentar:

  1. Usch vad ni råkar ut för grejer hela tiden, men det är väl för att du har sådan skräck för det oxå. Såklart så kommer det inte att vara ngt den här gången heller.
    Kram Nina

    SvaraRadera