tisdag 19 maj 2009

begravning

I morgon ska vi gå på Marcus mormors begravning. Det känns alltid lite nervöst tycker jag. Har precis strykt min svarta klänning, var tvungen att prova med svarta strumpor och kavajen till. Det känns inte riktigt som jag, Felix undrade om jag verkligen skulle gå ut så där... Det känns som om jag ska gå till mitt nya jobb på banken ungefär. Mackan och jag var tvugna att skratta lite åt min uppenbarelse! Äsch, det blir nog bra. Jag har i alla fall ett par nya svarta skor som Mackan köpte åt mig i dag- den godingen! De är snygga tycker jag! Både Mackan och skorna =).

Anledningen till att hela familjen Sjöberg drog in till stan var att Rasmus gummistövlar läckte in vatten. Jag har tyvärr gjort slut på mina pengar så jag sa till Marcus att det kostar ungefär 49 kr med stövlar på skopunkten. Ja, det hade det kanske gjort om de inte var slut... Det slutade med att han fick köpa ett par spindelmannenstövlar till Rasmus för 199 kr och ett par Batman till Felix för lika mycket. Ja, ja 300 % dyrare bara! Plus mina för 299 kr.

Håll tummarna för att allt går bra imorgon! Godnatt och sov så gott!

1 kommentar:

  1. Att gå på begravning är aldrig ku. Är det en gammal människa som levt frdigt sitt liv kan man accepteradet, är det däremot en ung människa med hela livet framför sej som dör, då är det bara obegripligt och sorgligt.
    Kramis!

    SvaraRadera