lördag 16 maj 2009

Morfar 82 år!

Här sitter jubilaren och njuter av supergod smörgåstårta! Tänka sig att fylla 82 år =). Hoppas att jag får göra det någon gång, man vet ju aldrig... Det var ett mysigt 82-årskalas! Trevligt att träffa morfar såklart, men också kusiner med familjer. Alla barn hade vuxit som hejsan sen sist!
Efter kalaset åkte vi till Åkes video för att köpa lördagsgodis. Jag har hört så mycket om detta ställe, både från Virpi och Marita. Däremot hittade jag inga violfiskar där... (De kanske bara finns ibland, Marita?) När vi var på väg hem slängde jag ut frågan: "Vem följer med till spåret då vi kommer hem?" Bägge barnen ropar "JA!". Mackan var tyst. Följaktligen klädde vi genast om då vi kom hem och drog till spåret. Där sprang vi 2.5 kilometer! Vi sprang nästan hela tiden, två gånger sprang vi förbi en bänk och då skulle vi vila några sekunder tyckte barnen. Dessutom gick vi upp för mördarbacken, men det går ju inte att ta sig upp på något annat sätt.
När vi gick hem så fick Felix ont i magen. Han åt nämligen ingen smörgåstårta på kalaset... Vi snabbade oss hem och värmde taccos från igår till honom. Nu är han nöjd igen =).
Nej, jag insåg precis att det är melodifestival nu! Det måste jag givetvis gå och titta på...
Kramar

1 kommentar:

  1. Nej det fanns inga violfiskar i lördags, jag var där och kollade jag med:(

    Roligt att grabbarna följer med i spåret! Heja heja!

    SvaraRadera