tisdag 28 april 2009

Hektisk dag!

Så var ännu en dag till ända! Direkt efter jobbet åkte jag och hämtade killarna, svängde in i affären och köpte två onyttiga risifrutti och körde dem sedan till farmor och farfar. Där var dom medan jag och mackan var på banken och lade om ett av lånen. Vi fick också hjälp med pensionsvalen, det kan ju behövas.... Är det någon mer än jag som typ fattar noll när det kommer till alla konstiga pensionsval?! Herregud, men bankkvinnan har tålamod och berättar och förklarar- tur. Någon gång kanske jag är insatt och förstår hur allt hänger ihop.

Efter banken bar det iväg hem igen. Mackan sålde en av barnens gamla cyklar innan vi gick upp till kompisen på gräddhyllan som fyller år idag! Grattis till både Hugo och Anders på stora dagen! Där har deras goda lille kanin Frasse dött idag så det var spännande att titta på den döda kaninen tyckte barnen. "Mamma, kom och titta. Det är inget blod på Frasse!" Säger Rasmus som aldrig sett någon som är död.... Där ser man hur viktigt det är för barnen att få se, fantasin är ofta mycket värre än verkligheten!!! När vi ätit supergod smörgåstårta fick jag snabba mig hem med barnen som tyvärr kom i säng alldeles försent. Jag ska nämligen börja tidigt i morgon och brukar väcka barnen 05.30 då! Huva, vad tidigt det är! Får se hur det går med det =).

Ha en skön kväll och sov så gott! I morgon kanske vi får hem de nya möblerna, yippie!

Kram

1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom, vad roligt med de nya möblerna- håller tummarna!
    kram kram

    SvaraRadera