måndag 20 april 2009

skit-djur!

Ett sånt här äckel har för första gången sugit i sig mitt goa Sofie-blod! Jag blir så förbannad, ni ska se att jag får både TBE och Bolleria nu! F-n också. Det är bara för att jag idag berättade på jobbet att jag aldrig har haft en fästing. "De tycker nog inte om mig." Ha! Det fick jag för det! På halsen satt den besten och kalasade på MITT blod, jag ryser bara jag tänker på det. Det är ett rött upphöjt märke precis där den satt, tyder det på att jag ska bli sjuk nu eller?

Nej, måste gå och lägga mig för att mentalt förbereda mig på vad som komma skall...



3 kommentarer:

  1. fy jag har haft 1 fästing i hela mitt liv och de d'**veln gav mej borelia... ett halvår efter fick jag en stor skum ring på benet och va jätte dålig.. ja fy varför finns dom? fågelmat?
    ucha...


    ja tydligen om man har synfel och inte använder glasögon får ögonen anstränga sej så att felen kan växa, men jag har ju ett brytningsfel med så kanske är det som gjort de hela ännu värre... så tjata på mannen din så de slipper bli värre är så onödigt..

    ha de toppen
    kram

    SvaraRadera
  2. Fy för fästingar.... ryser. Hoppas verkligen att du INTE får några men av det. Om du bor i ett område där det finns många otäckingar kan du väl få en förebyggande spruta. KRAM

    SvaraRadera
  3. Lite typiskt dig Sofie, men du ska se att det ordnar sig...

    Jag har heller aldrig haft en fästing trots all min tid i skogarna, men däremot plockar min pappa en och annan under säsongen och har än så länge inte fått ngt... peppar peppar...

    SvaraRadera