måndag 6 april 2009

kocklandslaget nästa?!

Då var ännu en måndag till ända! Jag slutar alltid klockan 13.00 på måndagar och så även idag. Då tänker man sig att man ska hinna så mycket... Nja. Började med att sova en timma. Efter ett snabbt mellanmål med barnen drack jag en kopp kaffe i solen. (Ja, Håkan. Jag drack en kopp kaffe. Jag vet att jag inte skulle dricka något kaffe idag. Imorgon kanske!) Jag fortsatte raskt med att tvätta fönstrena! (Bra Sofie!). När jag precis blivit färdig med framsidan kom syrran med en massa hushållspapper! Hon är för gullig! Dessutom hade hon med sig kläder som hennes Andreas vuxit ur, she´s an angel! När jag tittade på klockan då vi pratat färdigt insåg jag att jag tvunget måste börja laga mat. Jag som hatar detta! Jag struntade således att tvätta fönstren på baksidan (Men Sofie!!!!) för att laga riktigt god mat till min kära man och våra välartade gossar! Eftersom jag bestämt mig för att de dagar jag slutar 13.00 kan jag laga mat som tar lite längre tid, lagade jag en sorts kyckling i ugn. Den är jätte-god.... I alla fall när Gudrun gör den. När jag lagar mat så går givetvis allting fel! När jag får ut ugnsformen ur ugnen så har hela skiten skurit sig, f-n! Tur att man har en så go familj som sitter och äter med god min ändå! Mackan sa till och med att det var gott! (i nästa andetag sa han att det nästan såg ut som en spya och skrattade gott). När barnen badat satte de igång med att botanisera i kusinens kläder och delade upp dessa broderligt. När Rasmus bar in sin ranson till garderoben drog han ett djupt andetag och sa "Det till och med luktar Andreas!".

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kram

1 kommentar:

  1. fniss skönt att höra hehe att man inte är ensam om att röra ihop det...
    hoppas ni får en toppendag

    kram

    SvaraRadera