torsdag 12 mars 2009

Det ser så lätt ut...

När jag är inne på Saras blogg, ser jag att hon är med på en massa roliga tävlingar där hon kan vinna en massa fina saker. Var det inte så att hon dessutom vann för inte så länge sedan? Jag tänkte att jag ska försöka vara med en av de där tävlingarna... Jag valde en av de som Sara var med i och klickade på länken, hamnade på en hemsida. Jag letade upp tävlingen och skrev en kommentar (man skulle det för att vara med och tävla) och man lovade även att länka till hennes blogg på min blogg. Sagt och gjort... eller? Fy för fagerlund vilken tid det tog för mig att fatta hur det skulle gå till! Efter 50 min lyckades jag äntligen och sneglar liten på klockan. F-N!! Den var 18.58 och jag skulle hämta Felix, Rasmus och Hugo på bandyn klockan 19.00! Slängde på mig foppatofflor och begav mig ut i snöyran (lämpliga skodon i snö? Not!) Väl framme fick både Felix och Rasmus psykbryt. Felix grät stora tårar för att han inte hittade sin jacka. Rasmus fick värsta vredesutbrottet för att jag inte tänkte bära hans bandygrejor (Innefattade att han slängde grejorna omkring sig!). När dessa två äntligen lugnat sig och vi skulle gå säger Hugo "Jag hittar inte min mössa." Jaha, av med foppatofflorna igen och in och leta. Nu var vi äntligen klara att åka hem...

Fördelen med såna här utbrott är att Felix verkligen anstränger sig att sköta sig efteråt. Han har skött sig exemplariskt och hjälpt Rasmus att bära kudden från soffan till sängen till och med!

Nu ska jag titta på "Gurkan" när han kör bil på TV!

Kram

2 kommentarer:

  1. Hihi...skam den som ger sig. Det gick ju bra tillslut med att lägga in tävlingen. Det tog några minuter för mig också att fatta hur man skulle göra.

    Kram

    SvaraRadera
  2. oj oj oj dessa barn.....
    räkna till 100 ;)
    kram på dig

    SvaraRadera