söndag 1 mars 2009

Sparat ett par tusen kronor!

Precis när första gästen som skulle komma på Felix bowlingkalas kommer, tappar jag en mutter till mina glasögon!!!! Så när Anders kliver in med Hugo ligger jag och Mackan på alla fyra i vardagsrummet och letar efter denna liiiiiiiiiiiiilla tingest. Vi ger upp och jag snabbar mig att ta på linser i stället. I bilen till stan tänker jag att det nog var lika bra, det var rätt många år sedan jag köpte dessa glasögon. Ja, jag åker till optikern i morgon och fixar nya glasögon.... När vi sitter och äter hamburgare i bowlinghallen berättar jag detta för Marcus. Han nickar lite och säger inte så mycket. Väl hemma, börjar jag leta lite lätt. Ger snart upp. Felix letar också men ger också upp. Den som inte ger upp är.... Ja ni gissade rätt- Mackan! Han letar upp ficklampa och kryper omkring på golvet. Tro det eller ej, men han hittar den lilla rackaren =) Ja där sparade vi ett par tusenlappar minsann! Undrar vem som blev gladast?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar