söndag 1 mars 2009

Lurad!

Jag skäms!!! Jag vet att jag är lättlurad men det här är ju sjukt...

En förälder till en klasskompis till Felix ringde precis. Han skulle bjuda Felix på pyjamasparty på fredag-kul! Jag frågar hur det är, som man gör. Han svarar att han är så himla trött för han har åkt 14 mil skidor idag! Jag blev alldeles impad... "Va! Har du åkt Vasaloppet!" utropar jag. "Ja jag kom på 8134 plats." svarar han. Jag som såg på vasaloppet lite grand och tyckte det var tråkigt att jag inte kände någon som åkte! "Syntes du i bild? Såg du han den där journalisten som åkte omkring i spåret?" frågar jag entusiastiskt. "Nej, jag håller mej undan sånt där." svarar han gravallvarligt. "Sen åkte jag 5-milen också och kom på 75 plats!" fortsätter han utan samvete. Jag är tyst en stund. "Men, jag blir alldeles imponerad! Har du åkt båda två! Hur orkar du det?Ska du jobba imorgon!? Vi som inte har nån snö.... Hur har du tränat?" Jag börjar bli förvirrad. "Klart jag inte har tränat och hur sjutton skulle jag ha tagit mig från Mora till Tjeckien?" frågar han då. Det står still i huvudet en stund innan det går upp för mig att han lurat mig. "Jag har suttit och kollat på TV hela dagen det är därför jag är trött!" Neeeeej, fy f-n! Hur lättlurad får man bli om man heter Sofie Sjöberg... Så här i efterhand inser jag hur dum i kolan jag är.... Skit samma! Jag har väl förgyllt hans kväll, synd bara att vi träffas ganska ofta. Det här lär väl inte han glömma i första taget =)

Det är jag i blått och Christer i rött!

1 kommentar:

  1. Hahaha.....
    Ja ibland slår det slint i hjärnan.
    Men tänk positivt, du bjöd på ett gott skratt.

    SvaraRadera