tisdag 3 mars 2009

Vilken grej!

I går träffade jag en tjej, Eva Lindström, som jobbade med någonting som heter Fit Line. Jag är helt såld! Hon berättar om varför vi inte får i oss alla näringsämnen som vi behöver, en orsak är att frukt och grönt inte får den tid den behöver på plantan. Men också att man inte sköter åkermarken som förr. (Den utarmas för att man ska få så mycket gröda på kortast tid. Förr lät man åkermark ligga i träda...) Sedan all dessa E-nummer och glutamat som finns i allting. Andelen barn och vuxna som mår dåligt, har allergier, huvudvärk, magont och andra sjukdomar ökar, ofta beror det på maten. Fit Line är ett kosttillskott (Man ska äta precis som vanligt också!). En påse blandas i ett stort glas vatten på morgonen för att få alla vitaminer och näringsämnen. På kvällen tar man ett glas och blandar i mineralblandning som gör att man sover bättre bla. Det är ju när man sover som kroppen återhämtar sig. Jag har nu bestämt mig för att prova detta i tre månader, tänker också ge mina barn detta. Här på bloggen kan ni följa hur vi mår!

Är ni nyfikna på Fit Line kan ni kontakta Eva Lindström på 0506-12256 eller maila henne på lindstrom-eva@bredband.net

Kram

3 kommentarer:

  1. Nja, sånt där e jag väldigt skeptisk emot. Dyrt som satan är det säkert också för att de ska tjäna så mkt pengar som möjligt på vår kamp för ett hälsosamt liv.

    SvaraRadera
  2. Läs boken den hemlige kocken så förstår du att vi blir allvarligt lurade av fabrikanterna. Man blir så himla arg att man går på det.
    Sonia

    SvaraRadera
  3. Visst är det irriterande... Det går inte att få i sig de näringsämnen som man ska och dessutom bli lurad utav fabrikanterna. Ska definitivt få tag i den boken och läsa! Tack för tipset!

    SvaraRadera