måndag 23 februari 2009

Äntligen en redningsbägare!

Jag är lite stolt för jag handlade inte så mycket på IKEA! Jag och Mackan bestämde igår att jag skulle köpa en hylla, en liten lampa och spotar. Jag kom hem med det plus värmeljus (ett måste!), skärbrädor (supersmarta) och en redningsbägare. Det var väl inte så pjåkigt, va?! Jag har klarat mig ett helt liv hittills utan redningsbägare men kände att det inte gick längre... Jag var bara tvungen att ha den! Fy fagerlund vilken smart tingest! Mackan tyckte också att det var bra att jag köpt den. Han brukar göra skinkstuvning till varma mackor och svära över att det blir för löst eller tjockt. Det är ju svårt att tillsätta mer mjöl i efterhand utan att det klumpar sig... Nu är det ju bara att skaka till lite redning i bägaren! Tack IKEA!

"Titta älskling! En redningsbägare!"
Till jobbet däremot handlades det en del! Det är så roligt för det finns så mycket fint, men det fanns tyvärr inga lampor att hänga i fönstret! Vi frågade ändå, men de hade inga alls... Konstigt tycker jag. Vi får väl åka någon annanstans och handla detta. Hade ju varit smidigt att hitta det idag men... Jag får nöja mig med redningsbägaren ett tag!

Kramar till alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar