söndag 8 februari 2009

Oj, oj, oj!

Nu har Anna fått mig att starta denna blogg! Det var inte lätt kan jag säga. Eller ja, bloggen gick väl an att starta med det var massa andra spännande saker jag ville ha. Dessa skulle hämtas på nätet och det tog halva kvällen. Nu ger jag upp för idag och tänker skriva mitt första blogginlägg någonsin! Spännande!
Idag har jag varit hos Världens bästa Therese och gratulerat henne på födelsedagen. Alltid lika mysigt att träffas över en kopp kaffe. Hennes lille goding Samuel blir så stooor! När jag kom hem skulle jag laga lunch. Rasmus ville ha pannkaka, så det var bara att sätta igång. Felix hade en kompis hemma så jag tänkte att det är lika bra att steka ordentligt. När jag nästan är färdig med pannkakor för 8 pers, då kommer kompisens pappa! Där stod jag med alla dessa pannkakor och insåg att vi kommer aldrig äta upp dessa... Jag ringde genast till min syster, hennes 9-åring är nämligen väldigt förtjust i pannkaka! Andreas kom gärna hit och hjälpte oss att tömma faten. Snällt tycker jag!
Jag hade några saker som jag lovat mig själv att göra idag. Det var: Städa burarna, städa toaletterna och skriva underlag för mitt lönesamtal på torsdag! När jag vid halv sex på kvällen lyckats med detta, ringde Anna. Då var det bara att sätta igång en blogg!
Nu ska jag gå till mina söner som sitter i soffan, nej förresten, felix kom precis och berättade att Manchester vunnit matchen! Undrar just vad de ska göra nu, när matchen är slut. Jag tror jag skickar Felix i badet och slänger mig i soffan och tar befäl över fjärrkontrollen!

2 kommentarer:

  1. Kul att Anna skickat över blogg-djävulen på dig. Jag har försökt ge tips till Anna så gott jag kan. Hon får väl bolla över dem till dig. Annars fråga bara.

    SvaraRadera
  2. Men vad roligt...........
    nu behöver vi inte uppehålla telefonen varje dag utan jag kan läsa om din dag här;)
    ser fram emot fortsättningen....
    kram

    SvaraRadera