söndag 22 februari 2009

Vilodagen...

Jaha, då var ännu en helg till ända... Det har varit en bra helg i alla fall. Vi har verkligen hunnit med mycket tycker jag. Vi började söndagsmorgonen lugnt, med att äta frukost i sakta mak. Felix åt långsammast, man kan säga att han åt så sakta så att jag fick hota honom tillslut! Så mysigt vi har det hos familjen Sjöberg =) Framåt 10.00 satte vi oss i bilen och åkte till pulkabacken. Det var ju tyvärr plusgrader så vi kände att vi fick passa på innan snön försvinner. I dag tog vi en annan backe, men det hade kommit nysnö inatt så glidet var så där... Killarna gnällde: "Vi vill till U-backen, vi vill till U-backen." så vi gick dit istället. Tyvärr var det lite längre att gå än vi trodde så mamman i familjen blev gnällig istället! När vi kom fram till U-backen började det att regna riktigt ordentligt och det gjorde inte mamma-humöret bättre. Men jag höll god min men åkte inte, utan roade mig med att göra ett gupp i "rodelbanan". (Det är en bana som går längs med skogen och som fått formen av en rodelbana.) Tillslut tröttnade pappa Sjöberg och hämtade bilen och körde fram till backen och vi åkte hem. Jaa, nu kan våren komma! Nu är vi redo!

Efter lunch var nästa projekt för dagen att åka till Maxi och köpa presenter till Felix som fyller 8 på onsdag. Det gick väl bra men när man stressar så här så har man en tendens att köpa för mycket. Man hinner liksom inte räkna efter riktigt förrän efteråt. Det är ju lite krävande att handla när man har födelsedagsbarnet med sig också. Men vi löste det bra tycker jag. Han satt ensam på en parkbänk och väntade medan föräldrar och lillebror shoppade loss! Hoppas han blir nöjd nu då!

Jag och Åsa hade bestämt träff idag också så när vi kom hem, kom hon och drack en kopp kaffe med mig. Vad skönt det är att bara sitta och prata så där. Barnen är ju så pass stora nu så att man får vara ifred en stund. Hoppas att det inte dröjer för länge till nästa gång bara!

Nu har jag städat båda burarna. Lagt bägge barnen. Ätit hemgjord pizza. Nu ska jag bara duscha och gå och lägga mig, imorgon ska jag och Nina åka till IKEA-Kul!

Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Ni är för roliga, Felix kunde väl ha varit hos oss när ni handla presenter.
    Vi hade också tänkt åka iväg men pratade med Cissi i telefon som meddelade att det regnade i skövde. TRÅKIGT!!!!
    Vad kul med IKEA, det är såååå mysigt att gå omkring där och "möblera" sitt hem när man kommer hem. Nu ska jag lägga mig men vi syns på jobbet/ kram

    SvaraRadera
  2. Hej Soffan! Hoppas ni hade kul på IKEA! Brukar ju va rätt roligt där..
    Har vi tur kanske vi får chans att träffas nu i veckan när Felix fyller år :) Önskar han sej nåt speciell tro?
    Kram Therese

    SvaraRadera