onsdag 18 februari 2009

Hängig!

Känner mig lite hängig... I går kom en förkylning och jag var övertygad om att jag skulle bli sämre tills i dag, men det är jag inte. Har inte ont i huvudet i dag, men det hade jag igår... Jag känner mig trött och lite orkeslös, då är det ju tur att man slutar 13.00 och kan åka hem och vila. Barnen klarar sig ju själva. Förresten verkar de lika trötta som jag och ligger och tittar på TV.

I går var jag och Rasmus på Elins Esplanad och köpte vantar. Alla vantar som killarna har är det hål i! Jag har tänkt att de får duga, snart är det vår. Insåg plötsligt att den här kylan verkar hålla i sig och på fredag har de friluftsdag så jag kom inte undan längre! De nya vantarna hade funkat bra idag på skolan, det var ju bra då.

När jag kom för att hämta Felix stod han i kapprummet och var ledsen. Han hade fastnat med underläppen i dragkedjan på overallen! Aj, han fick rycka bort läppen! Fy, stackarn. Det gjorde nog riktigt ont... Han får trösta sig med att han snart fyller år. Den 25 februari fyller han 8 år, det är ju inte klokt vad tiden går fort. 8 låter så stort tycker jag! Tyvärr har vi inte köpt presenter än =( Jag kan inte förstå varför vi hela tiden gör så här!? Alltid ute i sista stund. Ja, ja det brukar ju lösa sig. Vad sjutton ska jag bjuda på då? Nej, nu stressar jag upp mig. Jag som skulle vila. Nu går jag genast och lägger mig i sängen och fortsätter läsa "Flyga drake".

Ha det så bra!


3 kommentarer:

  1. Flyga drake är superbra. jag är inne i ljudboksträsket och har lyssnat på den. lyssnar på minst en bok i veckan. det funkar perfekt när man vill vara osocial på jobbet. *ler*

    Kram och krya på dig

    SvaraRadera
  2. Osocial på jobbet är ett värre problem för oss, eller vad säger du Sofie. Där ska man ständigt vara aktiv :)

    Ja, ta det lite lugnt, det du inte hinner idag kan du göra imorgon och det du inte hinner då kan du göra till helgen- hahaha och det ska komma från mig.....

    Stackars Felix, klart det gjorde ont att få ngt i dragkedjan, det värsta är att det kommer att finnas risk hela livet ;)
    Nu måste jag sätta fart att skriva min dokumentation ang lönesamtalet.
    kram

    SvaraRadera
  3. Stackrs Felix,jag har fastnat så en gång, det gör skitont. Tack för stödet ang studier, vi får väl se..... skönt att du mår bättre idag, vi hann ju knappt prata alls idag... ses i morgon!

    SvaraRadera