fredag 13 februari 2009

Gymping!

Jag tycker verkligen om mitt jobb! Det är så härligt... På fredagar har vi fredagsploj och idag hade jag och Håkan hand om detta. Vi bestämde att vi skulle satsa på att få barnen att röra på sig, att de ska få en känsla av att motion är kul! Vi klädde oss i snygga träningskläder och flåsade in till barngruppen som satt med stora ögon. Sedan drog vi igång ett riktigt gympingpass. Barnen älskade det verkligen, leendena var från öra till öra och jag insåg snabbt att mitt flås behöver en uppryckning. Måste verkligen börja träna! Här och nu lovar jag att jag åtminstone ska börja promenera några gånger i veckan. Kommer att skriva här när jag kommer ut går! (Bra då kan jag inte fuska =) ) Jag och Håkan tar lite "sportdryck" efter gympingpasset!

Igår tittade jag och Marcus på det roligaste programmet på TV. Sveriges värsta bilförare. Vi skrattar så vi kiknar. Felix kom flera gånger och undrade vad vi höll på med. Det var alltså så roligt så barnstackarn inte kunde sova. Tipset till er alla är att slå på fyran varje torsdag klockan 20.00, ni kommer inte att ångra er!

Efter Sveriges värsta... hade jag tänkt att titta på Knutby. Men i första reklampausen skulle jag bara vila ögonen lite och vips ringde väckarklockan och det var dags att åka till jobbet! Konstigt hur fort tiden kan gå ibland, haha. Därför, Anna, har det inte varit något inlägg om Knutby för jag missade större delen. Jag antar att det var hemskt att se dock. Jag vet ju på ett ungefär vad som hänt i alla fall. Helge Fossmo verkar vara en ond människa som gömmer sig bakom religionen.

Nej, nu är min rast snart slut och jag ska gå och jobba igen. Kanske skriver något ikväll, om jag inte är ute och går förstås!






1 kommentar:

  1. Oj vad du ska bli redig, då kanske jag ska förlja med ;) får vi inte fika då;)?
    Har saknat våra fikastunder nu när man levt i karantän i 2 veckor;)

    Sveriges värsta bilförareär ju helt värdelöst! hur i allsindar har de kunnat få körkort, vissa gör allt för att komma i tv, nepp jag blir bara sur när jag ser sånt! Vad är det för folk egentligen!!!!!!
    Vad snygga ni var- jag skulle viljat vara med och gympat, det får bli en repris=)
    Jag håller med dig Sofie, fredagar är BÄST särskilt på med er, kakan och plojet på jobbet.
    Kram och godnatt

    SvaraRadera