lördag 14 februari 2009

Äntligen lite värmande sol!

I dag har vi varit i pulkabacken tillsammans med Robin, Susanne och Karl. Solen sken och den värmde jätte-gott! Vi kom dit vid 11.00 och åkte därifrån 14.45! Vi var där i nästan fyra timmar och barnen hade jätte-roligt. De åkte pulka, bob och någon sorts snöbräda. Vi satt och solade i backen och njöööööt! Helt enkelt underbart. Barnen gnällde inte över att vi skulle dra upp några pulkor utan de skötte sig själva! Underbart när barnen är så här stora. Jag tycker att de är i en perfekt ålder nu. Hur gör man för att stanna tiden just här?

Kan det bli bättre? En god korv i strålande sol, en kall vinterdag!

Det var en man som bröt benet i backen, han tycker nog inte att det var lika roligt som jag =( Han hade så j-a ont stackarn. Vi fick hämta allt varmt vi kunde värma honom med för han låg bara och skakade, både av kyla och av chock. Ambulansen tog 25 minuter på sig att komma så han fick ju ligga en stund. Sänder honom en tanke och hoppas att han mår bättre nu!


Rasmus åker bräda! Han gav sig inte, efter ett tag blev han riktigt duktig!

När man ledsnade på pulka, passade skogsarbete bra!

Nu tänker jag gå och lägga mig och titta på TV en stund. Behöver vila lite för vi ska till Daniel och Bella ikväll. Kan ju inte vara helt slut när man kommer bort heller!



2 kommentarer:

  1. Låter som att ni har haft en underbar!
    Stackars han som bröt benet, inte kul!
    Själv var jag på bio med barnen och min bror Andreas- discodaggarna. Nja den var väl sådär.
    Det märks att Lucas inte är 100 än, för först ville han inte gå på bio, orkade inte det sa han sen grät han när vi skulle gå till bilen och där somnade han på noll tre.
    Det var antagligen för ansträngande för honom trots allt.
    Ha en trevlig kväll/ kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig dag ni haft. Jag har spenderat dagen inomhus i Stöpenhallen. HK Country hade Kamratdag idag. Då mixar de alla ungdomslagen och spelar turnering. A-lagskillarna agerar målvakter. Riktigt kul att se faktiskt. Jag tänker dock ta mig en prommis innan solen försvinner ner.

    Och ikväll kollar vi väl in deltävling 2 av Melodifestivalen.

    Kram

    SvaraRadera