fredag 20 februari 2009

Kan det vara vinet?

Jag tycker verkligen att fredagen är den bästa dagen på veckan! Klockan är snart halv åtta och vi har precis ätit taccos och jag har diskat upp efteråt. Sotis har fått sitt fredagsmajs och Mackan och barnen tittar på TV och äter godis, Claes springer omkring på köksbordet bredvid mej som sitter vid datorn med ett glas vin och njuter av livet.


Tidigare idag mådde jag dock inte så bra... Jag vaknade med halsont som under dagen blivit värre och värre. Slutade klockan ett och hämtade två trötta barn på skolan. (de har haft friluftsdag). Hem, barnen la sig i varsin soffa och jag la mig i sängen. Klockan halv fyra gick jag upp, tog två alvedon och började plocka här hemma. Framåt sex kändes det genast bättre och nu är jag fortfarande hes men det gör inte längre ont att andas. (kan vinet spela in?)


Fredagsmys! (kolla oredan under bordet, suck!)

Nu tänker jag gå till världens bästa familj och titta på postkodmiljonären. Senare blir det Let´s dance. Där hejar familjen Sjöberg på Världens starkaste man förstås (och lite på Morgan också)! I morgon får vi gå upp i tid för killarna ska på fotbollscup, det ska bli jätte-kul!!!


Trevlig fredagskväll!


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att det känns bättre i halsen, vinet gör säkert sin verkan. Det gäller bara att tro på det......
    Ja det ska bli kul i morgon, har redan gjort baugetter och tagit fram fikat.
    Ha nu en fortsatt trevlig fredag med din familj
    Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att vinet gör att du känner dig bättre. Här består fredagsmyset av popcorn och chips (för hela familjen utom jag). För min del blev det morotsstavar och vatten on the rocks. Har en flaska bubbel i kylen som väntar på att få öppnas.
    Ha en kul dag imorgon och försök undvika att bli en sån där gapande fotbollsmorsa *ler*

    Kram

    SvaraRadera