tisdag 10 februari 2009

Dessa barn!

Hej hopp!
Sitter vid köksbordet och har precis blivit av med mina arga känslor. Visst är det så att ingen kan få en att bli så arg som sina barn. Idag fick jag reda på att Felix sagt en dum sak på fritids... Jag kan inte ens föreställa mig att han sagt det, så dumt var det! Jag kan inte ens skriva det här, så dumt var det. Jag var i alla fall så arg så att han till slut började att gråta. Han har fått utegångsförbud från sitt rum också. Kanske tog i lite men vad sjutton ska man göra?
För att kompensera mitt humör spelade jag och Rasmus "vem där" medan Felix skämdes i sitt rum. (Han leker med sin kulbana, så han kanske har skämts färdigt?) Jag har svårt att slå Rasmus på detta spel! Han har en sån fruktansvärd tur! Börjar att fråga: "Har din svart hår?" och nog sjutton har min gubbe det? Är han synsk eller?! Ja, ja... En synsk och en uppkäftig. Livet tar sina små krumsprång!

I dag var det som julafton på jobbet. Vi har äntligen fått vårt fina spegelhus! Det var jätte-mysigt och gjorde sig jättebra på avdelningen. Kul, kul!

Synd att Anna börjar känna sig dålig... Hoppas inte att bacillerna hittar ner till oss nedanför berget bara!


Det synska barnet Rasmus!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med att känna att man har fullt upp med två kids. Såg också på familjen annorlunda igår. Jag hade ju inte ens tänkt tanken att åka till badhuset med 8 ungar, eller förresten jag hade inte ens tänkt tanken att skaffa 8 barn. Hur lyckas man? Vaknar man upp en dag och upptäcker att man fått en hel dagisavdelningen hemma?

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj ja man kan bli arg för lite när det gäller ens barn, man vill ju såklart att ens barns ska uppföra sig.
    Jag håller med dig Sara, skulle heller inte skaffa 8 barn- men gärna 3;)
    Varför väljder man då att åka till badhuset med alla och dessutom med en som INTE fick bada utan bara sitta och titta på. Det skulle aldrig mitt mammahjärta tillåta.
    Kram

    SvaraRadera