måndag 9 februari 2009

Sportlovsbowling!

Hej alla glada sportlovsfirare!

Tänka sig att man fick vara lite kompledig idag! Det vill jag tacka mina goa kollegor för!
Dagen började väldigt lugnt. Jag vaknade 8.20 och hittade Rasmus framför tv:n. Gick in och skulle väcka Felix, vilket brukar vara ganska svårt. Han vaknade direkt och satte genast igång att leka med sin kulbana. Där förstod jag att denna dagen skulle bli bra!
Klockan 13 skulle min syster och hennes två barn, Andreas (ja han som gillar pannkaka) och Alexandra, komma på lunch. Tillbringade således förmiddagen med att plocka iordning och dammsuga. Felix och Rasmus tjatade, tjatade och tjatade: När kommer dom?
Nu undrar ni vad det var för smaskigt som jag skulle bjuda moster med familj på?! Nja, det var nog inte någon gormét mat precis. Felix och Rasmus hade bestämt att det skulle bli köttfärssås och spaghetti! När sällskapet äntligen kommit åt vi tillsammans, mysigt! Sedan tittade vi lite på video från när barnen var små. Vi skrattade gott åt lille Andreas som var två år på filmen och mera vild än tam...

Efter en kopp kaffe bar det iväg till bowlinghallen. Marie sa att hon hittade, mmmm. Nej, inte på första försöket i alla fall! Tillslut kom vi dit och hittade snygga skor i rätt storlek och sedan var det bara att börja. Själv är jag inte så bra på det här med bowling! Felix och Rasmus har staket när de spelar och då gör det inte nåt om man vallar en eller ett par gånger. Marie och hennes barn är tävlingsmänniskor ut i fingerspetsarna, så det var blandade känslor under spelets gång.



Nu har vi kommit hem därifrån och barnen har ringt till alla kompisar de kan komma på. Tyvärr är ingen hemma så de fick hålla till godo med varann. Nu drog de sina pulkor till pulkabacken. Härligt att snön får ligga lite till!

Ha det så bra!

4 kommentarer:

  1. det låter som att ni har haft en underbar ledig soprtlovsdag =)
    själv ska jag vårda min sjuka familj. Så här sjuk kan jag inte minnas att Lucas har varit. Helt utslagen!!
    Det lovade biobesöket i morgon blir tyvärr inställt :(
    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har fått det här.

    SvaraRadera
  3. Hej moster ! visst hade vi kul på bowlingen !! det får vi göra om någon annan dag !! :D


    Ha det bra Alexandra !! :)

    SvaraRadera
  4. Hej Sofie!
    Klockan är över 23:00 och har precis kommit hem från arbetet.
    Jag och mamma har läst din blogg och tycker att du är väldigt duktig.
    Hälsa dom andra och att vi ses snart.
    Föräldrarna

    SvaraRadera