lördag 21 februari 2009

medaljregn!

Nu är vi äntligen hemma efter en hektisk dag med aktiviteter! Klockan 8.00 var vi på arenan och fotbollscup stod på schemat. Första matchen 0-0, andra 0-1 och sista 0-1! Synd dom fick inte göra något mål, men de var jätte bra ändå. Det är så härligt att se dom när de spelar. Minstingen Rasmus måste hålla koll på föräldrarna på läktarn och vinkar med jämna mellanrum. Det tycker såklart mamma är mysigt! Sista matchen var slut vid 12.30 och då bar det iväg mot simskola. Vi hann äta lunch på Rasta däremellan. Där hade dom ett lekrum så det passade ju bra. Det var bara de levande ljusen som fattades, jag och Mackan på romantisk middag! Inte vanligt, haha!

En stolt Felix har fått en medalj!

En lika stolt Rasmus!

Simskolan gick bra som vanligt. Jag stod i kiosken som vanligt. Barnen köpte godis som vanligt. Ett barn spydde i omklädningsrummet, inte som vanligt... Jag var nervös ett tag, det kunde varit Rasmus som spytt, men det var det inte. Det var en annan kille i hans grupp, TUR!

Nu sitter vi, jag och Mackan, vid köksbordet med tända ljus och tittar på The Goonies! Kommer ni ihåg den?! Skitbra film tyckte man när man var yngre. Är det inte Corey Haim eller något han heter han som var så snygg? (jag ser nu att han bara är ett barn, men det var ju jag också när filmen var poppis.)

Ha en fortsatt trevlig lördag kväll!

1 kommentar:

  1. Nu håller vi tummarna för att inte Rasmus drog på sig kräkbacillen.
    Vad skönt för dig Sofie, du har haft en dag nästan som "vanligt"
    Ja man får hitta guldkanten i vardagen med sin man, även om det är på mc donalds ;)
    kram

    SvaraRadera